Ders-4: Buton Ekleme İşlemleri. Buton Tıklanma Olayı.
Buton Ekleme İşlemleri. Buton Tıklanma Olayı.
Bu derste Buton Ekleme İşlemleri. Buton Tıklanma Olayı nı göreceğiz.
Tkinter.button () fonksiyonunu kullanarak buton ekleme yapacağız. Tıklanma durumunda ne yapacağını belirleyeceğiz. Öncelikle aşağıdaki videoyu izlemenizi öneririm.
import tkinter as tk pencere=tk.Tk() def degistir(): yazi.config(text="Yazı değişti...") yazi=tk.Label(pencere) yazi.config(text="Tıklarsan yazı değişir.)") yazi.pack() dugme=tk.Button(pencere) dugme.config(text="Yazıyı değiştir") dugme.config(command=degistir) dugme.pack() pencere.mainloop()
Kırmızı renk ile yazılı olan bölge düğme (buton) ekleme kısmıdır. tk.Button(pencere) komutu ile pencere içerisine bir buton eklenir. config ile bu eklenen buton düzenlenir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta command komutu. Bu komut sayesinde butona tıklanınca ne olacağı yazılır. Yukarıdaki örnekte butona tıklayınca degistir fonksiyonu çalışır.
def degistir():
yazi.config(text="Yazı değişti...")
degistir fonksiyonu ise yazi label ını text ini “Yazı değişti…” olarak güncellemektedir.
Örnek olarak sys modülünü import edip sys.exit() fonksiyonunu kullanacak olursak programdan çıkış butonunu hazırlamış oluruz. Bu arada fonksiyonları config içerisine yazarken parantez koymadığımıza dikkat edin.
Buton Tıklanınca Pencereyi Kapatma
import tkinter as tk
pencere=tk.Tk()
dugme = tk.Button(text="TAMAM", command = pencere.quit)
dugme.pack()
pencere.mainloop()
Dikkat ederseniz, “Button()” aracının kullanımı daha önce gördüğümüz “Label” aracının kullanımına çok benziyor. Burada da parantez içinde bazı parametreler kullandık. “text” parametresini zaten biliyoruz: Kullanıcıya göstermek istedigimiz metni bu “text” parametresi yardımıyla belirliyoruz. Aynı parantez içinde gördügümüz “command” parametresi ise dügme üzerine tıklandıgında isletilecek komutu gösteriyor. Biz burada pencere.quit” komutunu vererek, dügmeye tıklandıgında pencerenin kapatılmasını istedik. Dolayısıyla bir satır içinde üçyeni özellik görmüs oluyoruz:
Button: Kullanacağımız pencere aracı ( Ingilizce “button” kelimesi Türkçe’ de “düğme” anlamına gelir). ˘
command: Oluşturduğumuz düğmeye tıklandığında çalıştırılacak komut ˘
pencere.quit Düğmeye tıklandığında pencerenin kapatılmasını sağlayan komut.
Düğmeye Basınca Yeni Bir Dosya Oluşturma:
Yukarıda bahsettiğimiz “command” parametresi çok güzel işler yapmanızı sağlayabilir. Mesela diyelim ki, “oluştur” düğmesine basınca bilgisayarda yeni bir dosya oluşturan bir ara yüz tasarlamak istiyoruz.
import tkinter as tk
pencere=tk.Tk()
def dosyaYap():
dosya = open("deneme.txt", "w")
dugme = tk.Button(text = "Dosya Oluştur", command=dosyaYap())
dugme.pack()
pencere.mainloop()
Daha sonra Button() pencere aracı yardımıyla, pencereye yerleştireceğimiz düğmeyi meydana getirdik. Burada “command” parametresine biraz önce oluşturduğumuz fonksiyonu atayarak düğmeye basıldığında yeni bir dosya oluşturulmasına zemin hazırladık. “text” parametresi yardımıyla da düğmemizin adını “Dosya oluştur” olarak belirledik.
Bu ara yüze birde Çıkış Düğmesi ekleyelim.
import tkinter as tk
pencere=tk.Tk()
def dosyaYap():
dosya = open("deneme.txt", "w")
dugme = tk.Button(text = "Dosya Oluştur", command=dosyaYap())
dugme.pack()
dugme2 = tk.Button(text = "ÇIKIŞ", command=pencere.quit)
dugme2.pack()
pencere.mainloop()
Hocam kodu çalıştırır çalıştırmaz oluşuyor deneme.txt dosyası. Nasıl çözebilirim
dosya = open(“deneme.txt”, “w”)
kod satırı buton basıldığında çalışması gerek. Butona command ile bir fonksiyona bağla. Fonksiyon içersinde bu kod satırını kullan.
benim oluşmadı:(
Nasıl bir sıkıntı oldu?
hocam butona tıklanınca html dosyasına gitmesini istiyorum ne yapabilirm
Hocam restoran uygulaması yapoyorum fiyat güncellemeyi halletim ancak butona yeni ürün ekle fonksiyonu nasıl verebilirim