Scratch Üslü Sayılar Örneği-2
Scratch Üslü Sayılar Örneği
Scratch Üslü Sayılar Örneği Bu uygulamada astronot köpek karakterine daha önceden listesi çıkarılmış sorulardan birisi rastgele seçilerek sordurulur. Kullanıcı tarafından ekrandaki cevaplardan birisi seçilir (Şekil-1). Doğru cevap seçildiği zaman kullanıcının puanı artar. Yanlış cevap seçildiği zaman kullanıcının puanı değişmez.
Daha önceden hazırlanmış olan 16 adet soru listesi mevcuttur. Şekil-2’ deki kodlardan anlaşılacağı üzere bilgisayara rasgele 1 ile 16 arası sayı seçtiriliyor. Bu seçilen sıranın sorusu ekrana geliyor. Yıldız karakteri ekranın sol alt köşesine ulaştığında oyun biter ve kullanıcının aldığı puan ekrana gelir.