Ders-11: Tkinter Butona Resim Ekleme
Tkinter Butona Resim Ekleme
Tkinter butona resim ekleme. Bu dersimizde tkinter modülü ile penceremize eklediğimiz bir butonu görsel açıdan zenginleştireceğiz. Pencereye ekleyeceğimiz bir butonu resim ile süsleyeceğiz. Bu işlemi yaparken PIL kütüphanesinden faydalanacağız. Aşağıdaki kodları inceleyiniz.
Tkinter Butona resim ekleme
import tkinter as tk
from PIL.ImageTk import PhotoImage
pencere = tk.Tk()
pencere.title("Adding Image to Button")
pencere.geometry("500x500+50+100")
pencere.resizable(width="FALSE", height="FALSE")
tk.mainloop()
Öncelikle PIL kütüphanesini kurmamız gerekiyor. Python da kütüphane yüklerken pip paket yükleme yöneticisini sisteme kurmamız gerekiyor. Şimdi pip nasıl kurulur? ve PIL kütüphanesi nasıl kurulur? Bu soruların cevaplarını bulalım.
Pip Nasıl Yüklenir?
Başlamadan önce belirtmemiz gereken önemli bir nokta var. Python 3.4 sürümüyle beraber pip paket yöneticisi zaten kurulu olarak gelmektedir. Eğer python sürümünüz daha eski ise aşağıdaki kodu pycharm yada diğer python editörlerinin terminal kısmına yazmanız yeterli olacaktır.
#Windows için...
python -m pip install -U pip
#Mac için...
sudo easy_install pip
#Linux için...
sudo apt-get install python-pip
PIL Kütüphanesi
Python Image Library , yani Python Resim Kütüphanesi. Bu kütüphane ile python da resim ekleme işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebiliriz. PIL kütüphanesini kullanabilmek için öncelikle kurulumunu yapmamız gerekir. Kurulumunu pip paket yöneticisi ile aşağıdaki kodları terminale yazarak yapabiliriz.
pip install Pillow
Şimdi gelelim tkinter modülü ile butona resim eklemeye.
import tkinter as tk
from PIL.ImageTk import PhotoImage
pencere = tk.Tk()
pencere.title("Adding Image to Button")
pencere.geometry("500x500+50+100")
pencere.resizable(width="FALSE", height="FALSE")
simge1 = PhotoImage(file="kitap1.png")
düğme1=tk.Button(text="KİTAP LİSTESİ", image=simge1,compound="top",font="Times 12 bold",bg="purple",fg="white")
düğme1.place(relx=0.2,rely=0.1,width=120,height=140)
tk.mainloop()
Gerekli kütüphaneleri projemize import ettikten sonra pencere ayarlamalarını yapıyoruz. Penceremiz 500×500 büyüklüğünde ve ayarlanabilir özellikleri kapalı olarak ekrana gelecektir. hemen ardından “kitap1.png” dosyasını simge1 değişkenine aşağıdaki kod ile tanımlıyoruz.
simge1 = PhotoImage(file="kitap1.png")
Burada dikkat etmemiz gereken nokta kitap1.png dosyası python dosyası ile aynı klasörde olmalıdır. Eğer aynı klasörde değilse yolunu belirtmemiz gerekiyor.
Daha sonra;
düğme1=tk.Button(text="KİTAP LİSTESİ", image=simge1,compound="top",font="Times 12 bold",bg="purple",fg="white")
kodu ile image=simge1 değerini vermemiz gerekiyor.
Ekran Görüntüsü: